muis

muis

dinsdag 30 maart 2021

Dit ben ik : zie za zintuigen

Elke dag raken kleuters meer thuis in hun eigen lichaam, dat voor hen een voortdurende bron van ontdekking is. In dit thema laten we de kleuters spelenderwijs – via voelen, kijken, bewegen- hun eigen lichaam verkennen. De invalshoek is uiteraard de zintuigen.

Tekenen : Dit ben ik (aan het begin van het thema. We herhalen dit nog eens op het eind van het thema  -> wat hebben we geleerd ?) 



 

Inschilderen van eigen gezicht met waterverf : we kijken ondertussen in de spiegel 

  

De jongste kleuters experimenteerden met hun handen met huidskleurverf

  

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet ....

    

Tekenen met blinddoek 



    



Fietsen en genieten van het mooie weer. Sommigen durfden het zelfs aan om met blinddoek te fietsten.😎😎

    

 

     
  


Associëren : wat hoort bij welk zintuig? 

 
    

Ik hoor, ik hoor wat jij niet hoort ...

   
 


  

Ik ruik, ik ruik, wat jij niet ruikt .... 

Waarnemen van geuren

   
  
  

Schilderen met verf en wasverzachter : een fris gewassen trui 

   


Ik voel , ik voel wat jij niet voelt ....

    

Blote voeten - voel - parcours 

   

  




Kleven van stofjes op een ZACHTE broek 



We geven elkaar een handmassage.

   
  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten